Säga upp medlemskap

Hur säger man upp sitt medlemskap?
Ludvig

Kommentarer

  • Hej!
    Så tråkigt att du vill lämna oss!

    Innan du begär utträde vill vi prata med dig. Det gör vi eftersom vi behöver informera om de förändringar i försäkringar och liknande som ett utträde innebär men också för att vi vill veta hur vi kan förbättra oss till framtiden.
    Om det är någon särskild anledning till ditt utträde eller något som du är missnöjd med tar vi gärna emot återkoppling från dig!
    Om du har försäkringar kopplade till ditt medlemskap kan du inte ha kvar dessa med medlemsrabatt när du gått ur förbundet. Din inkomstförsäkring upphör och du kan inte utnyttja våra andra medlemsförmåner. Du kan heller inte få arbetsrättsligt stöd och råd av oss – vi kan inte längre företräda dig om något skulle hända på din arbetsplats.

    Vi hoppas förstås att du väljer att stanna kvar hos oss – ditt medlemskap är viktigt!

    Om du efter samtalet vill fullfölja ditt utträde kommer du att få ett utträdesformulär skickat till din mejladress.
    Du behöver fylla i och skicka in vårt utträdesformulär för att starta utträdesprocessen.
    Utträde ur förbundet sker tidigast vid det månadsskifte som infaller tre månader efter det att ditt utträdesformulär inkommit till förbundets kansli.

    PS. Du vet väl att du inte behöver gå ur förbundet när du byter arbetsgivare - vi företräder dig på arbetsmarknadens alla sektorer. Uppdatera bara dina arbetsgivaruppgifter här ! Har du blivit chef - uppdatera dina uppgifter så är du medlem i Svensk Chefsförening.

    Är du föräldraledig, sjukskriven eller flyttar utomlands? Mejla i så fall till medlem@akademssr.se så ändrar vi din medlemsavgift!

    Så ring oss på 08-617 44 00, knappval 5.
    Vi har öppet vardagar mellan 08.00 –17.00.
    (Vi har sommartid v 28-32 och då har vi öppet 8.30 – 15.30.)

    Mona Anderson Organisationssekreterare
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.