Välkommen till Svar direkt från Akademikerförbundet SSR!
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna. Du kan också ställa en egen fråga, rapportera problem eller hjälpa oss med förslag och idéer. Vill du hellre prata med oss ringer du 08-617 44 00. Vi svarar alla helgfria vardagar 08:00–17:00. Sommartid, v 28-32, svarar vi på frågor helgfria vardagar 08:30–15:30.
Fler kontaktvägar hittar du här.
Akademikerförbundet SSR är Sveriges ledande fackförbund för samhällsvetare. Vi driver frågorna som är viktiga för dig – från utbildning och forskning till arbetsmarknad och anställningsvillkor.
Inte medlem än? Se allt som ingår eller bli medlem direkt.
Det som kan har hänt är att autogirot aktiveras efter att vi fakturerat, därför har man fått en faktura istället trots att man ansökt om autogiro.
För att kontrollera att autogirot är godkänt, kan man logga in i sin internetbank och kolla under autogiromottagare för att se om ansökan blivit godkänd. De fakturor man får innan autogirot är aktiverat, måste betalas manuellt